Педагогічний колектив КЗ "ПЕЧЕНІЗЬКИЙ ЦДЮТ" керуючись основними нормативними документами про позашкільну освіту працює над методичною темою: "Розвиток творчого потенціалу педагогічних працівників в умовах сьогодення, шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій".

Перед педагогами закладу, на початок навчального року, було поставлено наступні завдання щодо методичної діяльності:

  • забезпечити системний методичний супровід освітнього процесу;
  • створити сприятливі умови щодо забезпечення підвищення рівня  кваліфікації  педагогічних працівників;
  • постійно поповнювати дидактичний та демонстраційний матеріал;
  • поліпшити якість освітнього процесу через підвищення професійного рівня педагогів шляхом самоосвіти та інших форм методичної роботи;
  • впроваджувати в освітній процес інноваційні форми, методи та технології;
  • забезпечити дітям та молоді рівний доступ до якісної позашкільної освіти;
  • активізувати співпрацю з батьками вихованців.

З метою створення необхідних умов для забезпечення виконання поставлених завдань та вирішення основної методичної теми закладу методист постійно здійснює індивідуальну роботу з педагогами-позашкільниками з питань  складання робочих навчальних програм гуртків та планів-конспектів занять, проводе індивідуальні співбесіди з питань планування та виконання навчальної, виховної та методичної роботи в гуртках, надає методичні рекомендації щодо участі вихованців гуртків у конкурсах, виставках. Крім того оформлено інформаційний стенд, оновлено папки з методичними матеріалами, навчальними програмами, навчально-методичними посібниками, накопичено та підшито газети та журнали різних освітніх видань, сценарії різноманітних виховних заходів. Постійно проводяться засідання Педагогічної ради закладу, інструктивно-методичні наради, семінари-практикуми для керівників гуртків та педагогічних працівників закладів освіти.

З метою надання методичної і практичної допомоги керівникам гуртків постійно здійснюється методичний супровід інноваційної діяльності педагогічних працівників. Директор і методист закладу, згідно графіка, систематично відвідують заняття гуртків, після аналізу яких надають методичні і практичні консультації та поради, щодо організації та проведення сучасного ефективного гурткового заняття.

Заповіді педагога- позашкільника

·        Якщо ти не вмієш тремтливо та зворушливо любити і поважати своїх близьких, то тобі перш ніж іти працювати у позашкільний заклад, необхідно освоїти цю важливу духовну умову та якість, без яких педагога не існує.

·        На великому аркуші паперу випиши всі свої професійні та людські недоліки. Посиль роботу над собою і з накопиченням досвіду, мудрості, знань, емоційних почуттів обережно приступайте до їх викреслення.

·        Якщо ти не вмієш утримувати дисципліну в групі, то про інші твої таланти вихованці не узнають.

·        Без педагогічних вимог-успіхів у вихованні та навчанні не досягнути, без авторитету не працюють педагогічні вимоги, авторитет неможливий без любові до свого предмету, дітей, світу; любов неможлива без розумної вимогливості, вимогливість лежить в основі педагогічних вимог – коло замкнулося!

·        Якщо ти мало думаєш, смієшся, відчуваєш, допомагаєш, граєш, твориш –  як же  ти зможеш навчити всьому цьому інших?

·        Педагог - професія цілодобова і якщо не навчишся відволікатися, захоплюватися, мати інші творчі інтереси, то що ж в нас буде цікаво дітям?

ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ ЗАНЯТЬ ГУРТКА

1. Готовність приміщення. Наявність необхідного обладнання, наочних посібників, сучасних технічних засобів для організації освітнього процесу, його практичної частини.

2. Своєчасність початку занять, дотримання вимог до зовнішнього вигляду вихованців.

3.  Зовнішній вигляд керівника гуртка, тон у звертанні, дотримання норм літературної мови, ступінь емоційності.

4. Визначення мети кожного заняття, доведення її до дітей, запровадження мобілізуючого початку занять.

5. Відповідність теми занять, його змісту, зв’язок з попередньою темою, наступність.

6. Виховна спрямованість, використання методів виховного впливу.

7. Активність вихованців у процесі занять, використання інтерактивних технологій. Допитливість, творча ініціатива вихованців.

8.  Закріплення здобутих знань, вміння та навички у відповідності до профілю гуртка. Повторення вивченого матеріалу. Наявність міжпредметних зв’язків.

9. Раціональне використання часу на кожному занятті.

10. Наявність у вихованців навичок самостійної роботи з довідковим матеріалом, літературою, матеріалами Інтернету.

11. Наукова достовірність матеріалу, використання сучасних досягнень педагогічної науки, сучасних технологій та методів навчання і виховання, передового педагогічного досвіду.

12. Додержання інструктажу з безпеки життєдіяльності.


 

Поради педагогам

Приходячи на заняття педагог повинен забувати свої негаразди та труднощі. Якщо цього не робити, то діти перестають реагувати на «холодного викладача». Вони звикають до того, що там, де педагог завжди напружений, у поганому настрої не буде нічого цікавого або несподіваного. Діти чекають на неймовірні враження та позитивні емоції, які надасть їм педагог, чекають на зустріч з успішною, впевненою в собі особистістю.

Весь час знаходитися в стані емоційного підйому дуже складно, але професійна людина повинна вміти розподіляти свої емоції.

Визначте для себе формулу успіху: «Учитись легко, коли вчитись цікаво».

В основу роботи доцільно покласти такі ідеї:

1) Навчання буде легким, якщо виклад матеріалу стане для дітей цікавим, захоплюючим відрізком життя, сповненим яскравих образів.

2) «Учень — це не посудина, яку треба заповнити, учень — факел, який треба запалити» (стародавня мудрість).

3) Заняття повинні бути насичені практичною діяльністю та наочністю.

Усвідомте!

Сприяють успіху заняття:

• досконале знання педагогом матеріалу;

• продуманий план заняття;

• почуття «фізичної» розкутості, свободи;

• правильний вибір форм, методів та прийомів навчання; їх різноманітність; цікавість викладу;

• емоційне ставлення педагога до матеріалу, що викладається; багатство інтонацій, виразна міміка, образна жестикуляція;

• виражена зацікавленість педагога в успіхах своїх вихованців.

Ускладнюють проведення заняття:

• невпевненість педагога у своїх знаннях і «вчительських силах»;

• байдуже ставлення до всього, що відбувається на занятті;

• нестабільна побудова заняття;

 • одноманітність методів навчання;

• монотонність і сухість при вивченні матеріалу; скутість рухів;

• відхід від теми заняття, захоплення сторонніми, не пов'язаними з темою й завданнями гурткового заняття питаннями.

Ознаки сучасного заняття

На сучасному занятті повинні бути активними і педагог, і вихованці.

Мету заняття мають усвідомити педагог і діти, вони важливі для кожного.

Керівник гуртка не просто передає вихованцям готові знання, а організує діяльність для самостійного опанування ними змісту та формування навичок використання знань на практиці.

Педагог навчає дітей учитися, спілкуватися з іншими людьми, готує до життя, тобто створює умови для творчої самореалізації особистості.

На сучасному занятті переважають новітні освітні технології та інтерактивні форми навчання.

Педагог-наставник, що проводить сучасне заняття, порівнює кожну дитину не з іншими, а тільки з самим вихованцем, заохочуючи кожен крок на шляху до вдосконалення особистості.

На ефективному занятті формується толерантність до чужої думки, до іншої точки зору. Сучасний педагог переконаний сам і прагне переконати  вихованців, що не існує такої проблеми, яку дозволено розв’язати за рахунок інших людей. Бо особистість людини, життя людини – найцінніший скарб для всього людства.

 

Рекомендації керівнику гуртка для проведення якісного заняття.

Яким повинно бути заняття, щоб вихованці сказали: «Я біжу на заняття гуртка!» Безумовно - цікавим, таким, що пробуджує розум та уяву, розширює світогляд. Тому доречно використовувати в роботі інтерактивні методи навчання, ігрову діяльність, адже вони мають багато переваг:

• у роботі задіяні всі діти;

• вихованці вчаться працювати у групах (командах);

• формується доброзичливе ставлення до опонента;

• кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;

• створюється «ситуація успіху»;

• за короткий час опановується більше матеріалу;

• формуються навички толерантного спілкування; уміння аргументувати свою точку зору, знаходити рішення проблеми.

Сучасне заняття в закладі позашкільної освіти повинне бути здоров’язберігаючим, тобто мають бути створені належні умови для його проведення. Ці умови полягають у:

-  використанні елементарної діагностики втомлюваності вихованців на занятті;

- зменшенні втоми в дітей;

- створенні необхідного психологічного клімату;

- здійсненні індивідуального та диференційованого підходу в процесі навчання;

- дотриманні санітарно-гігієнічних умов реалізації освітньо-виховного процесу.