Тест „Здібності учня”
Мета: виявити схильності учня до того чи іншого роду занять, рівень творчого розвитку, соціальні здібності.
Інструкція: учню видають розграфлений контрольний аркуш з номерами запитань, поруч із якими потрібно вписати знак „+”, якщо відповідь позитивна, і знак „-", якщо відповідь негативна. Запитання зачитує вчитель. Контрольний аркуш.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
32
|
33
|
34
|
35
|
36
|
37
|
38
|
39
|
40
|
41
|
42
|
43
|
44
|
45
|
Чи правда, що в дитинстві ти дуже любив:
- Подовгу грати в рухливі ігри?
- Придумувати ігри і верховодити в них?
- Грати в шахи, шашки?
- Розбирати щось, щоб дізнатися їх будову?
- Читати вірші або співати пісні?
- Розмовляти з незнайомими або ставити запитання?
- Слухати музику і ритмічно танцювати під неї?
- Малювати або спостерігати, як малюють інші?
- Слухати або складати казки, історії?
Чи подобається тобі нині:
- Займатися на уроках фізкультури або в спортивній секції?
- Добровільно брати на себе обов'язки організатора справи?
- Допомагати друзям розв'язувати математичні завдання?
- Читати про відомі відкриття і винаходи?
- Брати участь у художній самодіяльності?
- Допомагати іншим людям розбиратися в їхніх проблемах?
- Читати або дізнаватися щось нове про мистецтво?
- Займатися в ізостудії, мистецькому гуртку?
- Писати твори на вільну тему?
Чи одержуєш ти особливе задоволення:
- Від участі й боротьби в спортивних змаганнях?
- Свого вміння керувати людьми, розподіляти роботу?
- Розв'язування складних математичних завдань?
- Полагодження побутових електро- або радіоприладів?
- Гри на сцені?
- Спілкування з людьми?
- Знайомств із новими музичними інструментами, музичними творами?
- Відвідування художньої виставки?
- Переказу якоїсь події, прочитаного або побаченого?
Тебе часто тягне:
- До тривалих фізичних вправ?
- Справ у групі, що вимагають твоєї ініціативи або наполегливості?
- Розгадування математичних шарад?
- Виготовлення яких-небудь виробів (моделей)?
- Брати участь у постановці спектаклю?
- Допомагати людям, поспівчувати їм?
- Пограти на музичному інструменті?
- Помалювати фарбами або олівцями?
- Писати вірші, прозу або просто вести щоденник?
Ти можеш тривалий час:
- Займатися спортом або фізичною працею?
- Енергійно працювати разом з іншими?
- Займатися кресленням або грою в шахи?
- Копатися в механізмах, приладах?
- Піклуватися про молодших, слабких або хворих людях?
- Думати про долі людей, героїв книг, що сподобалися?
- Виконувати музичні твори?
- Малювати, ліпити?
- Готуватися до доповіді, повідомлення, твору?
Кожен стовпчик контрольного аркуша характеризує один з напрямків розвитку здібностей особистості учня. При обробці даних підраховується сума позитивних відповідей у кожному стовпчику.
1 – фізичні (спортивні) (1, 10, 19, 28, 37);
2 – організаторські (2, 11, 20, 29, 38);
3 – математичні (3, 12, 21, 30, 39);
4 – конструкторсько-технічні (4, 13, 22, 31, 40);
5 – емоційно-образотворчі (артистичні) (5, 14, 23, 32, 41);
6 – комунікативні (6, 15, 24, 33, 42);
7 – музичні (7, 16, 25, 34, 43);
8 – художньо-образотворчі (8, 17, 26, 35, 44);
9 – філологічні (9, 18, 27, 36, 45).
|